
S počátkem podnikání jsem všude zveřejnil své číslo, jelikož mi toto přišlo jako zcela nejrychlejší způsob dorozumívání. Nicméně dva roky po začátku podnikání jsem rozhodnutí přehodnotil a podstoupil jsem odebrání telefonního čísla ze všech dostupných zdrojů.
Hovory nočních sov jsou pro ranní ptáčata otravná
Několikrát se mi stávalo že jsem příjmal hovory i po 21 hodině. Ačkoliv jsem takovýto hovor přijal, jelikož nemám v lásce nechat ležet zvonící telefon ladem, tak mi to přišlo již několikáté po sobě velice otravné.
Navíc, pokud mám normální životní cyklus, tedy pracuji od 8:00 - 18:00, tak převážně po této hodině již mám jiné aktivity.
Když pracuji, hovor mě převážně vyrušuje
Pokud mi někdo zavolá když jsem v procesu vymýšlení složitějšího algoritmu, jakýkoliv takovýto hovor převážně způsobuje že musím své myšlenky zaměřit na probíhající hovor a výsledkem je zapomenutí rozdělané práce.
V případě že mám zprávu na e-mailu, tak se ji věnuji ihned, jak dokončím aktuálně probíhající úkol.
Když nejsem u počítače, stejně odkazuji na e-mail
Pokud nejsem u počítače, těžko budu hodnotit všechny aspekty případné zakázky nebo již probíhající zakázky. Těžko se v rušeném prostředí vytváří cenotvorba, kterou si stejně u každého klienta ještě zapisuji do poznámek.
Výsledkem takového hovoru je stejně přepis do e-mailu a následná komunikace skrze e-mail. Přesunutím celé komunikace do e-mailu jsem ušetřil čas všem zúčastněným.
Jak jsem to vymyslel?
Ze všech stránek jsem telefonní číslo odstranil. Lidé mě nyní více kontaktují přes e-mailové zprávy, případě přes iMessage který mám zveřejněný.
Telefonní číslo dávám lidem, u kterých vím že spolupráce bude mít smysl a má smysl ji řešit rychleji přes telefon. U ostatních jednorázových zakázek nechávám komunikaci v e-mailu nebo v jiných instatních zprávách.
Prozatím žádný z klientů neprojevil negativní názor k této situaci. A já jsem spokojen, jelikož mi nabídky přicházejí, nicméně jinou cestou.