
V souboji s agenturami je důležité nabídnout vašemu zákazníkovi alespoň jeden důvod, aby si vás najmul. Samozřejmě, ještě existuje mnoho společností kteří přináší svůj komfort v podobě všeho všudy. Tedy dokáží zařídit služby které občas i nemají ve své nabídce.
Když se odpíchnu od tvorby webových stránek, tak freelancer nedokáže vytvořit komplexní systém pro webové stránky a zároveň peckovej konverzní design. Na to je třeba opravdu špičkového grafika a kodéra kterého může agentura zaměstnávat, a nebo také nemusí. Práci klidně může outsourcingovat freelancerum.
1. CENA
Freelancer nemá režijní náklady, co se týče místa a zaměstnanců. Pokud freelancer pracuje někde z kanceláře, tak převážně se bude jednat coworking kde cena bývá okolo pár stovek za měsíc, což je velice zanedbatelná položka která když se rozpočítá do ceny mezi více zakázek, tak se ztratí.
A tím nejdůležitějším je, že platíte opravdu freelancera. Pokud si najmete agenturu která nedisponuje člověkem z oboru kterého potřebujete, tak převážně samotná agentura si najímá freelancery a jejich hodinovku potom přeprodává i s vlastní marží. V případě že se jedná o začínající agenturu která potřebujete nabrat zakázky, tak práce probíhá ve formě toho že si najme freelancery a následně jen poskládá jejich cenu, uvalí na ni marži a vám jen přefakturuje práci navýšenou o marži.
2. PRACOVNÍ DOBA
Pokud si najmete agenturu, tak počítejte s tím že má pevně nastavenou pracovní dobu. Tak že po určité hodině již nic nezmůžete a není nic horšího když je pátek večer a v pondělí je státní svátek a web nefunguje tak jak má.
Ano, i freelancer někdy spí ale určitě vám bude věnovat mnoho péče a když se něco večer rozbije tak do pár hodin je vše v pořádku. Převážně samotný freelancer má k projektu přístup a tedy není třeba toto delegovat skrze manažera v agentuře a tím tedy zbytečně natahovat čas potřebný pro rychlé vyřešení problému.
3. PŘÍMÁ KOMUNIKACE
Pokud si na svou práci najmete freelancera, můžete si být jisti že komunikujete s člověkem který na vaší zakázce také bude pracovat. Nikdy se nestane to, že budete komunikovat s člověkem který bude tlumočit vaše slova dále po firmě. Navíc pokud komunikujete přímo s freelancerem, ted s osobou která pracuje na vaší zakázce, tak pochopitelně ví o vaší zakázce a o jejím stavu nejvíce. Navíc pokud se něco rozbije, často ví kam má rovou zasáhnout.
Pokud se rozhodnete pro agenturu nezapomínejte, že nekomunikujete přímo s odborníkem na problematiku ale převážně s člověkem jemuž se říká nejrůzněji. Nejčastěji se setkáte s pojmem jako je team leader a nebo account manager. Jedná se o spojku mezi vámi a odborníky uvnitř agentury. Tedy tento pracovník je něco jako podpora. Převezme vaší žádost a předá jí dál. Tedy v případě vážnějšího problému, poté vzniká zbytečná časová prodleva, která je nezbytná k rychlému vyřízení problému.
Navíc, pokud se vrátím k prvnímu bodu tak nezapomínejte na fakt že account manažer taky musí být placený. Tedy rovnou se připravte na to, že se to dost projeví v ceně.
4. FREELANCER ŽIJE VAŠÍM PROJEKTEM
Jelikož freelancer převážně pracuje jen na pár zakázkách, tak s největší pravděpodobností bude vaše zakázka tou nejdůležitější, na které aktuálně pracuje.
Pokud zakázku zadáte agentuře tak jste pouze jedním řádkem v jejich systému kterému přidělují prioritu. Tedy pokud se v jejich systému najednou ocitne zakázka která je cenově větší než ta vaše, tak počítejte s tím že priorita na vaší zakázce razantně spadne. Pokud máte zaplacenou zálohu u této společnosti, tak bohužel v tomto případě máte svázané ruce a nic neuděláte.
5. VÍTE S KÝM SPOLUPRACUJETE
V agentuře máte jednoho člověka kterým to začíná a i končí. Celý odborný postup musí konzultovat s odborníkem na problematiku a ve směs nedělá nic jiného, než jen tlumočí věci ze všech směrů. A sám jsem se setkal s tím že tito lidé vám jen přetlumočí to, co jim někdo řekne i když tomu sami nerozumí. A když tomu nerozumí ani samotný team leader, myslíte že tomu budete rozumět vy?
Pokud spolupracujete přímo s odborníkem, tak by vám měl být schopný i popsat problém a řešení v neodborné řeči. Tedy, když vznikné problém, chcete chápat kde vzniknl a jak musel být opraven?